Drogowcy rozbierają już stary most w ciągu drogi wojewódzkiej nr 704 między Kołacinkiem a Teresinem. To część kontraktu, w ramach którego nienormatywny obiekt wybudowany w 1947 roku, zostanie zastąpiony nowoczesnym przepustem.
Aktualne w ramach inwestycji trwają roboty rozbiórkowe, które planowane są do zakończenia jeszcze w tym tygodniu. Po tym drogowcy przystąpią do prac konstrukcyjnych przy nowym przepuście i to jest najważniejsza część kontraktu pozostała jeszcze do zrealizowana. Gotowe są już dojazdy do nowego obiektu. Oprócz warstwy ścieralnej trzeba wykonać na nich jeszcze oznakowanie pionowe i poziome, a także dokończyć prace przy poboczach.
Ruch pojazdów w ciągu drogi odbywa się aktualnie wybudowaną obok drogą tymczasową. Ogólne zaawansowanie robót wynosi teraz około 80%.
Przypomnijmy, że inwestycja polega na budowie przepustu skrzynkowego wraz z dojazdami. Łącznie to prawie 750 metrów nowej jezdni. Stary obiekt był w złym stanie technicznym, co wymagało zawężenia jezdni na nim do 6 metrów. Nowy przepust będzie miał nośność do 50 t i długość 16 metrów.
Prace ruszyły na początku września br. Umowne zakończenie kontraktu, to koniec września 2025. Koszt robót - ponad 7 mln zł.
Droga 704 jest dojazdem do autostrady A2, stosunkowo niedaleko znajduje się węzeł autostradowy. Stąd konieczność dostosowania infrastruktury, w zwłaszcza obiektów inżynierskich do przenoszenia dużych obciążeń związanych z ruchem pojazdów.
Projekt pn. „Rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 704 na odcinku od km 18+398 do km 19+072 wraz z rozbiórką i budową obiektu inżynierskiego”
Wartość projektu 8 287 687,25 PLN
Dofinansowanie ogółem: 7 425 880,77 PLN
Dofinansowanie EFRR: 6 644 209,11 PLN
#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie
Fot. Zdjęcia z budowy i logotyp FEŁ.