Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz budżetu samorządu województwa łódzkiego. Fundusze europejskie dla rozwoju regionu łódzkiego.
Projekt pn. "Rozbudowa skrzyżowania drogi wojewódzkiej Nr 713 - ul. Warszawskiej w Tomaszowie Mazowieckim z drogą powiatową nr 4339E - ul. Szeroką i Grota Roweckiego" w ramach zadania "Rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 713 na odcinku Andrespol - Ujazd oraz Tomaszów Mazowiecki - Januszewice wraz z przejściem przez Tomaszów Mazowiecki".
Oś Priorytetowa: I. Infrastruktura Transportowa.
Działanie: I.1 Drogi.
Całkowita wartość projektu: 3 135 020,13 zł
Dofinansowanie z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego: 2 061 494,68 zł
Okres realizacji projektu: 2012-2015
Zakres prac obejmował:
- rozbudowę skrzyżowania,
- przebudowę konstrukcji nawierzchni jezdni, zjazdów i chodników,
- budowę muru oporowego,
- budowę zatoki autobusowej,
- budowę sieci kanalizacji deszczowej,
- przebudowę sieci elektroenergetycznej, gazowej, wodociągowej, kanalizacji i sieci teletechnicznej,
- przebudowę i rozbudowę sieci oświetlenia ulicznego.
Cel projektu:
Głównym celem Projektu pod nazwa: "Rozbudowa skrzyżowania drogi wojewódzkiej Nr 713 - ul. Warszawskiej w Tomaszowie Mazowieckim z droga powiatowa nr 4339E - ul. Szeroka i Grota Roweckiego" w ramach zadania "Rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 713 na odcinku Andrespol - Ujazd oraz Tomaszów Mazowiecki - Januszewice wraz z przejściem przez Tomaszów Mazowiecki" była poprawa dostępności komunikacyjnej regionu łódzkiego, poprzez rozbudowę drogi wojewódzkiej Nr 713 relacji Opoczno - Łódź, przy uwzględnieniu zasad zrównoważonego rozwoju gospodarczego i społecznego. Celami pośrednimi, które zostały osiągnięte dzięki realizacji przedmiotowej inwestycji są:
1. Poprawa bezpieczeństwa ruchu kołowego i pieszego,
2. Poprawa parametrów technicznych drogi wojewódzkiej Nr 713 oraz zwiększenie przepustowości skrzyżowania,
3. Poprawa dostępności do terenów atrakcyjnych inwestycyjnie,
4. Ograniczenie negatywnego oddziaływania infrastruktury drogowej na stan i jakość środowiska naturalnego.
Stan zagospodarowania drogi wojewódzkiej Nr 713 w rejonie przedmiotowego skrzyżowania nie odpowiadał jej randze w systemie sieci transportowej województwa łódzkiego. Droga ta na odcinku przebiegającym przez miasto Tomaszów Mazowiecki stanowi ciąg komunikacyjny służący obsłudze zarówno ruchu tranzytowego na trasie Łódź - Januszewice k/Opoczna, jak również lokalnego odbywającego się pomiędzy północno -wschodnią częścią Tomaszowa Mazowieckiego, a strefą centralną miasta. Dodatkowym czynnikiem potęgującym ruch drogowy jest fakt, że poprzez drogę wojewódzką Nr 713 odbywa się ruch prowadzony z Tomaszowa Mazowieckiego w stronę drogi S 8 w kierunku Warszawy. Na intensywny ruch drogowy nakłada się również wzmożony ruch pieszy, m. in. związany ze zlokalizowanymi w pobliżu skrzyżowania przystankami autobusowymi i punktami usługowymi. Parametry przedmiotowego skrzyżowania nie były dostosowane do skali prowadzonego ruchu drogowego, co wpływało na znaczne utrudnienie sprawnego ruchu na skrzyżowaniu, a zarazem nie zapewniało odpowiednich warunków bezpieczeństwa użytkownikom drogi. Za realizacją tej inwestycji przemawiał także fakt, że planowana rozbudowa drogi krajowej Nr 8 do parametrów drogi ekspresowej dodatkowo spowodowała wzrost natężenia ruchu na omawianym skrzyżowaniu.